Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 16, 2011

open your eyes


1 out of 4 person are at risk. Are you ready? Itu dalam bahasa org putih.... dalam bahasa melayu nisbah seorang daripada 4 rakyat negara ini mempunyai risiko menghadapi kanser... adakah anda dah bersedia????. Banyak masalah ada jalan penyelesaian. Setiap dari kita tentu tidak akan lari dari masalah. Kepentingan insuran ini orang kita (melayu) tidak nampak kebaikannya.... KENAPA??? WHY??? kenapa pula orang china dan org putih berebut rebut mengambil insurans untuk masa depan mereka. KENAPA??? WHY???? Mereka lebih jauh berfikiran dari kita.. Subjek insurans ini juga telah didedahkan kepada anak anak bangsa kita untuk menyebarkan tentang kepentingan insurans ini. Banyak jenis insurans yang ditawarkan sebagai contoh insurans nyawa, insurans motor, insurans harta benda dan sebagainya. Ramai yang memilih untuk mengambil insurans kenderaan. Memang la elok pon sebab risiko tinggi kan... Boleh claim la katakan. Tapi adakah anda ambik insurans untuk diri anda (Life Insurance) . Adakah anda lebih sayangkan kereta anda daripada diri anda???? Adakah anda terfikir tentang anak - anak anda??? Cukupkah simpanan anda di Bank untuk membayar kos pembiayaan di hospital??? Marilah kita berfikr sejenak untuk masa depan kita dan juga keluarga kita. Bagi yang dah berkahwin... anda rasa anda sudah cukup bertanggungjawab????  Hidup kita lebih selamat dan terjamin jika kita mengambil insurans nyawa (Life Insurance). Tidak perlulah bekerja keras untuk menampung perbelanjaan ketika diwaktu kecemasaan... anda rasa dapatkah anda mengumpul duit sebanyak 50,000 esok jikalau anda mempunyai sebarang penyakit yang kritikal.... BOLEHKAH??? MAMPUKAH??? BERJAYAKAH AnDA???
nanti ada masa free saya akan berkongsi lagi apa yang saya tahu dan apa yang anda perlu tahu... kalau ad salah dan silap harap dimaafkan... sama - sama lah kita berlajar... sekian...  
P/S : sila berkongsi apa yang anda rasakan dibawah ini agar kita sama sama berlajar....

0 comments:

Premium Sum Insured

Title/Gelaran *
Name *
NRIC/Kad Pengenalan *
Date of Birth *

DD
/
MM
/
YYYY
Phone Number *

###
-
###
-
####
Do you smoke cigaratte? *
 Yes 
 No 
Email *
Height (cm) *
Weight (kg) *
Massage/Question/Comment
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image] [What's This?]
Powered byEMF Forms Builder
Report Abuse
Allianz Agent Slideshow: Shahir’s trip to Malaysia was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Powerlink account the best

Powerlink account the best
banyak kebaikan

follow me

Life Insurance

sharing is caring

Jom layan Hitz.fm

clik for get money... trust it

THANKS FOR THE VISIT

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP